lördag 27 februari 2010

Aldrig mer IKEA

På ett underligt sätt jag har inte känt mig särskilt bakfull idag, förutom trötthet och en kropp som inte riktigt reagerar som den ska. Men ingen huvudvärk, inget illamående eller liknande symptom, så jag ska inte klaga alltför mycket. Jag vaknade vid 11, tack vare Lukas mobil som ringde både länge och väl innan Lukas fann det lämpligt att svara. Hans bästa vän Jakob har åter igen återvänt till Lund, vilket innebär att Lukas är ett minne blott i ett par dagar. Men jag förlåter honom, jag har lärt mig av mina misstag. Så, Lukas for iväg för att möta Jakob på stationen, och jag parkerade mig själv framför reprisen av curlingfinalen. Trots att mamma berättade att Sverige vann (!), så var det ändå väldigt spännande. Åt helvete med fotboll och hockey, curling är en riktig sport!

När Sverige efter många om och men vunnit den där guldmedaljen, då åkte jag och mamma till IKEA. Jag vill, på fullt allvar, aldrig åka dit igen. Massor med folk, varav majoriteten var antingen gravida eller under 5 år, fruktansvärt rörigt och icke organiserat, och så ännu mer folk. Jag och mamma dog lite, men vi fick tag i det vi skulle (en ny dvd-hylla, sänglampa och papperskorg för min del) och därefter åkte vi hem, glada över att fortfarande vara vid liv.

Ikväll ska det drickas vin och spelas Saraspelet tillsammans med Linda och förhoppningsvis så dyker Sofie också upp en stund. Det gillas skarpt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar