onsdag 10 februari 2010

Munpetarna gör det igen!

Jag är en sådan person som för det mesta är i tid då jag ska exempelvis träffa en person, vara någonstans eller som idag vara hos tandläkaren. Jag är en sådan person som i princip alltid är i god tid, ibland nästan för god tid, och idag var en sådan dag. Jag skulle vara hos tandläkaren klockan 14, och jag kom dit 13.40. Klockan blev 14, men ingen kom och hämtade mig. Klockan blev tio över, tjugo över. Fem över halv tre, då passar det sig! Och vad får man för att de är 35 minuter försenade? Ett ynkligt "ursäkta, det är sådant som händer". Jag bara satte mig i stolen och gapade, för jag kom inte dit för att få höra en massa dåliga ursäkter. Så, allt som allt befann jag mig där i en timme, varav 40 minuter var helt värdelösa. Men, mitt hål blev lagat och jag har nu en hel framtand. Alltid något.

Jag är fruktansvärt hungrig. Jag har inte ätit någonting idag, och jag får inte äta på ytterligare en timme på grund av allt mojs som jag har i käften. Jag som har köpt grillad kyckling och potatissallad, nu måste jag vänta i en hel timme på att få äta det! Livet är hårt. Och på tal om det, så är pappa på akuten för tillfället. Det känns inte okej. Så pass inte okej så att jag inte vill skriva om det.

Ikväll är det mingel på skolan. Något branschmingel som Emma har skrapat ihop. Får väl se hur det blir. Jag är inte direkt mitt bästa jag idag; migrän, pappa på akuten, tandläkaren... Nej, det är en dålig dag idag gott folk!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar