måndag 15 februari 2010

Svimmelsvammel på isen

Jag är tillbaka i skolan for real nu. Förra veckan var jag ju knappt där, eftersom jag var sjuk måndag till onsdag och jobbade hemma på fredagen. Så av fem dagar var jag alltså där en dag. Dock låg jag inte på latsidan för det, om det nu var någon som trodde det. Hur som helst så kändes det bra att vara tillbaka, men något som däremot kändes mindre bra var att dagen började med matte då alla fick tillbaka proven som gjordes förra veckan. Helt fantastiskt att jag har lyckats missa varenda matteprov i hela tvåan utan att jag har tänkt på det (utan att skolka, med andra ord). Så därför blir det intensivmatte för mig hela veckan efter sportlovet, och det ser jag inte alls fram emot, bara så ni vet. Jag känner att jag bubblar iväg hela tiden, så jag avrundar detta stycke med att säga att det var en bra dag i skolan idag.

För tillfället sitter jag och tittar på OS, närmare bestämt kortprogrammet i konståkning. Jag får helt ärligt rysningar när jag ser på det, och det beror inte på killarna i tighta trikåer, men åkningen! Det är helt sinnessjuka saker de där människorna utsätter sig för på isen! Världsmästarna åkte nyss, och de var helt fantastiska. Jag tror de vinner, om de nu lyckas slå kineserna som leder för tillfället.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar