onsdag 17 februari 2010

Tid är överskattat, det säger Lukas

Först lyckades jag försova mig till matten, vilket kanske inte var världens katastrof enligt mig, även om det störde mig lite då jag bestämde mig för att möta upp klassen på Victoriastadion, där dagens indrottslektion skulle hållas. Perfekt, den börjar ju 11.10, d kan jag sova lite till! Vilket jag också gjorde, men problemet var att idrotten började redan 10.10. Så det var en skamsen Sara som dök upp på skolan lagom till religionslektionen. Hur kunde jag ta så fel på tiden? Jag tror det är för mycket i mitt huvud just nu; pappas operation, skolarbete, lördag... Det är en del på gång där inne, det ska ni veta! Och att vi sedan har fått i princip tre olika uppgifter i svenska av tre olika lärare, det är inte helt lätt att reda ut det heller. Jag tänker spara den uppgiften till sportlovet, till en dag då jag verkligen inte har någonting bättre för mig. För just nu känns den överflödig, oklar och dum.

Ikväll ska jag minsann träffa Landgren och snacka lite skit, vilket känns välbehövligt. Senare kommer Anna, för hon behöver sovplats, något som jag alltid har gott om. Tills dess ska jag försöka plugga lite, men för tillfället känns det inte alltför spännande.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar