torsdag 18 februari 2010

Pappa på ingång!

Föreläsningen kom igång till slut, och den var väldigt intressant och lärorik, vilket de flesta av terminens föreläsare har varit. Därefter blev det lunch för min del, som fick bestå av nudlar som Kasper så snällt skänkte till mig. Halv fem kom mamma och hämtade mig, och då åkte vi upp till sjukhuset för att hälsa på pappa. Det var första gången jag träffade honom sedan onsdag förra veckan, så det kändes skönt att träffa honom idag. Att han dessutom var pigg, glad och knappt hade ont var helt fantastiskt! Däremot förstod jag inte varför han kallade mig klenis och sa att jag borde lägga på mig lite. Jag tror han har varit hemifrån för länge, så därför är det riktigt skönt att han kommer hem imorgon. Ni läste rätt, han kommer hem imorgon och är då hemma på min födelsedag! Jag kunde inte ha fått en finare födelsedagspresent.

Nu har jag precis sett Anja Pärson ta en välförtjänad bronsmedalj efter gårdagens krasch. Det är vid sådana här tillfället som jag är stolt över att vara svensk! Nu hoppas jag bara att Björn Ferry fixar skidskyttet åt oss också, det hade varit fint. Egentligen är jag inte alls intresserad av sport, men när det är OS, då offrar jag mig.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar