måndag 22 februari 2010

Egypten till hösten?

Mina kära vän Anna och jag har planerat att åka utomlands en vecka eller två nu till hösten, och idag fick Anna ett ryck och började leta billiga, men intressant, resmål. Hon har bland annat spanat in Turkiet och Tunisien, och det låter inte helt fel, eller hur? Men jag måste erkänna att jag helst av allt åker till Egypten. Det är en dröm jag har haft sedan jag var typ 10 år att få åka dit och se pyramiderna, Konungarnas Dal, alla magnifika tempel, Abu Simbel, att få färdas längs Nilen... Ni anar inte hur fantastiskt det hade varit! Jag är ju lite av en nörd då det gäller det gamla Egypten, för er som inte visste det. Jag har läst hur mycket som helst om det, jag har ägnat mig åt självstudier i ämnet sedan jag över huvud taget visste vad en farao var för något och jag har sett åtskilliga dokumentärer om diverse faraoner, gudar, om pyramiderna, om allt! Det hade verkligen varit en dream come true-grej att få åka dit.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Åk till egypten de är fett mysigt , dock kommer alla araber ragga på er hela tiden för ni är svenskar,haha =)Men är nog samma sak i tunisisen :)

    SvaraRadera