onsdag 3 februari 2010

Denna snöiga värld är ganska fin ibland

Till att börja med så vill jag bara säga grattis till mina fina vänner Sofie och Ludvig som firar ett år tillsammans idag. Jag hoppas att ni båda två inser att utan mig så hade ni inte haft varandra, så med andra ord förtjänar jag en extra stor plats i era hjärtan. Snuttegull, hoppas ni får en fin dag och flera fina år tillsammans, det är ni värda!

Jag och Mauritz lyckades försova oss i morse, vilket resulterade i en missad mattelektion. Dock hann vi till idrotten, och där väntade ett betygssamtal med Jonas. Inga överraskningar, jag fick höra det vanliga, att jag har mycket frånvaro och allt det där. Men Jonas sa att jag nog får ett VG, och det är fint, så högt betyg har jag aldrig haft i idrott! Efter idrotten så blev det purjolöks- och zucchinisoppa på Tengan, och den smakade bra. Därefter blev det religion, och där debatterade vi i olika moraliska frågor. Min grupp var till exempel för rasism, prostitution och dödshjälp, och vi var emot anonyma spermadonatorer, homosexuellas rätt att adoptera och otrohet i parrelationer. Det var extremt frustrerande att argumentera för rasism, då man absolut inte kan stå för det man säger, eller något av de andra alternativen. Men trots det så lyckade vi med att hålla intressanta och seriösa debatter. Jag kan ju tillägga att Lukas var för otrohet. Det kändes sådär. Sista lektionen var svenska och där fick vi se en film, Madame Bovary, som verkar helt okej, vi hann knappt se halva. Så, en helt okej skoldag med andra ord!

Efter skolan sprang jag till Pressbyrån för att hämta mitt paket som hade kommit (vad det var i det paketet ska ni få se sen), och därefter åkte jag till jobb för att prata med Tonnie. Han satt dock i ett assmöte, så jag passade på att äta under tiden som jag väntade. När han väl hade tid för mig så frågade jag om bytet mellan mig och Ida var okej, vilket det nog egentligen inte var med tanke på att jag skulle värdinnat på lördag, men han godkände det ändå. Tonnie är snäll, för nu kan jag vara med på fotoutställningen på lördag! Dock kan jag inte vara med på söndagen, för då måste jag minsann jobba. Och en sak till; jag slipper förmodligen jobba på min födelsedag, tack vare min hjälte Omid! Bytet ska bara bli godkänt också, och jag hoppas att Somar är så pass mänsklig så han kan godkänna det...

Nu ska jag äta majskolvar, coolt va?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar