tisdag 16 februari 2010

Tankar och schizofreni

En vacker dag så kommer jag att dö. Av migrän. Ingenting annat. Det måste vara mitt öde, det där med att ha migrän typ varannan dag. Det kommer ta livet av mig, som sagt. Men tills dess så ska jag försöka ignorera det på bästa sätt, så om jag har migrän imorgon också så ska jag fan till skolan i alla fall. Jag känner mig helt isolerad hemma, bortkopplad på något sätt. Inte okej.

En sak som däremot är okej är att vi kommer bli runt 45 personer på min fest på lördag. Mycket folk, men det är bra folk, och det är det som är det viktiga. Jag är olagligt pepp inför lördag, det kommer bli en fruktansvärt bra dag rakt igenom!

Och så kan jag ju tala om att pappa opereras imorgon, vilket känns bra, för det har knappast blivit bättre sedan han blev inlagd. Dock kommer han förmodligen inte hem till helgen, vilket innebär att han inte kommer vara hemma på min födelsedag, min 18-årsdag. Det svider lite, faktiskt. Men å andra sidan så vill jag hellre att pappa blir bra igen än kommer hem och mår skit bara för att jag råkar fylla år, så det känns ändå övervägande bra.

Jag måste skriva den andra läsloggen till engelskan, och om jag inte har skrivit klart den vid dagens slut så kommer jag hata mig själv lite, kanske till och med ge mig själv en örfil bara för att visa vem det är som bestämmer. Så det är bäst för mig att jag skriver klart den!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar