torsdag 4 februari 2010

Malmö, Lund, Malmö igen och slutligen Lund

Idag var vi på studiebesök på Sydsvenskan i Malmö. Jag tror jag hade förväntat mig mer av det studiebesöket, faktiskt. Karl Melander, bildredaktör på Sydsvenskan, är visserligen en erkänd och duktig fotograf, men han imponerade inte på mig för fem öre. Jag gillade inte hans sätt att berätta saker och ting på, och för min del är det ett väldigt viktigt första intryck, och han lyckades inte så bra på den punkten. Men, något lärde jag mig säkert, men jag är inte riktigt säker på vad.

Besöket på Sydsvenskan tog slut någon gång mellan tolv och halv ett, så då fick några av oss skjuts av Emma tillbaka till skolan. Då tog vi lunch, och eftersom Tengan inte längre hade mat till oss så fick vi betala för mat. Det blev thaimat, och det smakade väldigt bra. Och sedan kom dagens höjdpunkt; våra bilder till utställningen hade kommit! Det var helt galet fräckt att få se sina bilder i riktigt proffsiga printar, och dessutom en som är 50x70 cm! Det var riktigt mäktigt, jag blev helt lyrisk när jag fick se dem. Och så otroligt duktiga alla är, jag är verkligen imponerad! Så nu hoppas jag verkligen att ni allihopa pallrar ner till Bredgatan 10 på antingen lördag eller söndag mellan 11 och 17, för det kommer vara så värt det!

Ikväll ska jag på bio... igen. Jag ska se Avatar... igen. Dock ska jag se den med Albin den här gången, så sällskapet är i alla fall inte detsamma.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar