måndag 1 februari 2010

Februari är här, med bra och dåliga nyheter

Nu är jag förbannad. Vad är det för känslokall människa som nekar mig ledighet på min 18-årsdag?! Jag bara undrar, har jag inte gjort mig förtjänt av lite ledighet? Ska jag inte ens få fira min födelsedag utan att behöva masa mig till jobb? Det här är bara dåligt om ni frågar mig, jag är riktigt irriterad nu. Och om det blir som jag tror så är det ingen som kommer erbjuda sig att ta tiden heller, för det är så det fungerar. Jag ställer upp så fort jag kan, men när det är jag som behöver hjälp då är det sällan någon som erbjuder sig att hjälpa till. Så där gick min födelsedag åt helvete, tack för det McDonald's!

För att byta ämne till något roligare så kan jag ju tala om att skolan idag var helt okej. Under lunchen fick jag något mentalt sammanbrott och flummade loss totalt. Jag sa konstiga saker, jag gjorde konstiga saker (jag skuttade (?!)) och alla undrade vad det var med mig (snarare vad som var fel med mig). Men jag blir sådan ibland, och jag hoppas att folk snart inser att det är en del av Sara. En liten bonus, typ. Och på mediakommunikationen så insåg Peter att hela klassen var alldeles för slö för att orka med en seriös diskussion, så han drog till med det ämne han trodde passade bäst: Vilken chipssort är godast? Somliga (läs: Mauritz) tyckte att det här ämnet var fantastiskt, så han började skrika om sina Sourcream & franska örter-chips. Extremt givande lektion, utan tvekan!

Efter skolan åkte jag direkt hem till Lukas, vilket i princip bara var för att min Ben&Jerry-glass är kvar här sedan igår. Skämtåsido, Lukas är i princip alltid hos mig och jag är i princip aldrig hos honom, så jag ville vara lite mysig idag och hälsa på honom. Visserligen var jag här igår också, men ändå. Vi ska snart e på Outsiders och äta resten av glassen, vilket för mig låter som en bra måndagkväll!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. oooh, och så censurerar du att du är en internetmobbare.. ja, vad hade jag egentligen förväntat mig..? vissa människor bättrar sig aldrig

    hihi <3

    SvaraRadera