torsdag 25 februari 2010

Tänk om pengar växte på träd...

Jag har haft en synnerligen spännande dag på Nova tillsammans med Mauritz och Lukas, och jag gjorde av med betydligt mycket mer pengar än jag hade planerat. Dock gör det inte så mycket, jag har pengar över så det räcker och blir över. Nu låter det som omjag är jätterik, men det är jag inte. Jag har bara pengar så jag klarar mig till nästa lön, helt enkelt. Jag gjorde någonting jag aldrig någonsin gjort förut; jag köpte en tröja... för 700 kronor. Det är väldigt mycket pengar för en tröja, men det var en väldigt fin tröja (dessutom Adidas) så det var värt det, när jag tänker efter. Mamma och pappa tyckte dock att jag var galen, vilket kanske stämmer egentligen. Jag fick även inhandlat fyra filmer, två böcker och så fick jag två filmer av Mauritz som en försenad födelsedagspresent. Jag är med andra ord väldigt nöjd med dagens shoppingrunda!

Efter Nova var det bio som gällde, men mer om filmen i nästa inlägg, precis som vanligt.

take care / s.pehrson

1 kommentar: