torsdag 11 mars 2010

18 snart 65

När jag kom hem idag visade mamma mig något som inte gjorde mig särskilt glad; det ökända orange kuvertet. Min allmänna pension. Kom igen, jag har varit 18 i mindre än en månad och de börjar redan tjaja om min pension? Nog för att det ska börjas i tid, men jag planerar inte att fylla 65 bast imorgon direkt. Det där dumma kuvertet fick mig att känna mig onödigt gammal, för inte hade jag en tanke på pensionen innan det där glädjedödar-kuvertet dök upp i brevlådan. Och varför är det orange, av alla färger? Det ser för jävligt ut, om ni ursäktar mig. Orange är inte min färg, och pension är inte min grej än på ett långt tag framöver.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Jag tänkte hoppa över att fylla 18 och fylla 65 direkt, jag trodde att alla ville det D:

    SvaraRadera