tisdag 9 mars 2010

Nej, idag är jag inte 18

Då de flesta från LBS är på praktik och alla andra skolor har studiedag, då jobbar jag. Det är så det ska vara. Min praktik börjar ju inte förrän nästa onsdag, så tills dess ska jag passa på att dra in lite extra cash, mysa till max och avsluta en del skolarbeten som ligger och dammar. Men idag har jag minsann jobbat, 11-15. Det var spännande, verkligen. Jag fick stå i köket, kassan och i tvåan, och jag njöt! Och jag njöt ännu mer när Juan räckte finger åt en av skärmarna i köket och sa "Jag hatar bopkvinnan!". Jag förstår honom, hon kan bli lite påfrestande ibland, den där... nu har jag glömt vad hon faktiskt heter bara för det.

Efter jobb så åkte mamma och jag ner till stan för att jag skulle hämta biljetterna till Lady Gaga samt byta tröjan som jag köpte i fredags. På väg mot H&M blev jag psykiskt våldtagen av en snubbe som bubblade på om hur många barn som misshandlas i Sverige varje dag och så vidare. Sedan, som alltid, frågade han mig om jag ville stötta vilken organisation han nu kom ifrån. "Måste man vara 18 för det?" frågade jag, och jo, det skulle man ju vara. "Nej men vad synd, jag är inte 18." Det är nog enda gången man faktiskt vill säga att man inte är 18. Jag kände mig förmodligen inte så elak som jag borde göra, men han verkade inte alltför ledsen, han var nog mer upprörd över att han tagit "fel" på min ålder. "Du ser verkligen äldre ut!". Tack, eller något...

Biljetterna blev hämtade, men tröjan blev inte bytt. De hade bara storlek L kvar på H&M i stan, och likaså på Nova. Jag antar att jag får anpassa den tröjan jag har, fär jag lär inte få bytt den till en mindre storlek. Det löser sig, det är trots allt bara en tröja.

Nu; Sims!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar