måndag 22 mars 2010

Praktikdag 3

Idag har varit en helt fantastisk dag, och det tackar jag helt och hållet Lisa för. Hon är verkligen suverän att praktisera hos. Hon ser till så att jag lär mig saker, visar och förklarar och hjälper mig, ger respons och är sådär supertrevlig som man vill att människor ska vara. Jag kom dit vid tjugo över tio, och då visade hon mig lite trix i Photoshop, och det var verkligen sådant som jag kommer använda framöver, sådant som jag kommer att använda på i princip varenda bild jag kommer redigera framöver. Därefter tryckte vi i oss lite lunch och sedan åkte vi ner till havet för att plåta lite. Jag fick stå för plåtandet och Lisa för modellandet, och det var riktigt roligt att vara ute sådär och bara använda ig av befintligt ljus, för det var länge sedan jag verkligen gjorde det. Man kan väl säga att jag har blivit lite av en studioråtta tack vare Headshot. Jag fick ett par fina bilder, och sedan åkte vi hem till Lisa igen. Jag redigerade ett par bilder och sedan begav jag mig hemåt, mycket nöjd med vad jag fått lära mig under dagen. Imorgon är jag "ledig", eftersom Lisa mest ska flänga runt hela dagen, så jag har fått i läxa att plåta lite, så jag tänkte dra med mig min fina syster ut i världen och knäppa ett par bilder på henne. Det blir ju alltid bra bilder när Sanne står framför kameran, så det är ett säkert kort att använda sig av henne.

Nu sitter jag och lyssnar på Mew och trycker i mig choklad. Choklad är utan tvekan den bästa boten mot mensvärk, bara så ni vet!

take care / s.pehrson

Två utav bilderna jag tog på Lisa idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar