måndag 8 mars 2010

Investering för framtiden

Jag är inte gravid, det är bara min mage som inte tål Treo, så nu ska jag aldrig mer ta Treo mot migrän!

Idag var jag på kurs i Malmö tillsammans med min första assistent Christian och min kära kollega Dariush. Det var en värd/värdinnekurs, och jag fick reda på det tre timmar innan kursen skulle börja. Så, jag sprang till jobb, där jag skulle få lite papper av Christian, och det visar sig vara ett häfte på typ 25 sidor som ska läsas igenom innan kursen samt fyllas i en del frågor och liknande. Allt det fick göras på bussen/tåget in till Malmö. Det visade sig dock att vi var de enda som över huvud taget hade med oss dess häften, så pluspoäng till oss!

Kursen i sig var väl ganska givande, men det känns svårt att säga att jag lärde mig något. Förmodligen lärde jag mig massor, men det är saker som jag kommer kunna tänka på när jag jobbar som värdinna. Dock var den långt ifrån så hemskt som Christian fick den att låta. Han sa att vi skulle ansiktsmåla varandra, spela rollspel och liknande, och det var inte direkt vad jag var på humör för, så jag blev asnervös. Men, det blev varken målning eller rollspelande, det blev bara prat från en kvinna från huvudkontoret i Stockholm samt lite diskussioner med våra kollegor. Det var spännande, och förhoppningsvis kommer jag ha nytta av det vi pratade om i framtiden.

Nu är jag ganska trött, och har ganska ont i magen. Det där med magen skyller jag på min syster, för hon bakar världens godaste choklasmuffins...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar