måndag 8 mars 2010

Kycklingar är kräk

Oscarsgalan var fin, och jag och Mauritz lyckadesk, utan några större problem, hålla oss vakna ända till klockan sex i morse, då hela spektaklet avslutades. Den stora vinnaren på galan var en fiom som jag inte har sett, The Hurt Locker, men som enligt Mauritz tydligen ska vara väldigt bra. Avatar vann i tre kategorier, Upp i två (bästa animerade film och bästa musik) och Sandra Bullock vann för bästa kvinnliga skådespelerska och den manliga motsvarigeheten till det priset blev Jeff Bridges. Så ja, det blev en bra natt!

Jag tror det är något fel på mig. Jag är konstant illamående, och i morse innan jag skulle gå och lägga mig så kräktes jag. Varför? Jag menar, det vara i någon timme, sedan mår jag hur bra som helst, sedan kommer det tillbaka ett par dagar senare. Jag skojade med Mauritz och sa att jag säkert var gravid. Dock tog han det inte som ett skämt och sa att det var ganska troligt. Nej, det är det inte. Jag har en egen teori; de två gånger som det här har hänt har jag ätit kyckling tidigare på dagen, så boven i dramat är kyckling! Jag vet inte hur pass sant det skulle kunna vara, men det låter definitivt bättre än att jag skulle vara med barn...

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. jag tror att de är graviditet. eller att din kropp i hemlighet vill att du ska bli vegeterian ;D

    SvaraRadera