torsdag 18 mars 2010

Jobbig liten knubbis utan choklad i Helsingborg

Att logga in på bloggen och läsa alla fina kommentarer från Sophie och Anna är utan tvekan dagens höjdpunkt. De får mig alltid att dra på smilbanden, må bättre och känna att om så världen skulle gå under så är allting fint. Ni är bra flickor, jag tycker så mycket om er!

Idag var alltså min första praktikdag, och jag var inte särskilt nervös förrän jag hoppade av tåget i Helsingborg. Dock var det nog mer panik än nervositet, för jag hade ingen aning om hur stationen i Helsingborg var uppbyggd eller varifrån bussarna gick. Efter många långa, förvirrade, panikslagna minuter hittade jag ut till en busshållplats och med hjärtat i halsgropen hamnade jag på rätt buss. Lida kom och mötte på mig när jag hoppade av bussen, och hon är verkligen supertrevlig! Dock blev det ingen lång dag idag, för henens pojkvän var sjuk och eftersom hon jobbar hemma så var det bäst om vi höll oss undan. Så därför satte vi oss på ett café och pratade foto, vadj ag vill ha ut av praktiken och liknande. Därefter gick vi på en suverän fotoutställning på Dunkers Kulturhus med Gunnar Smoliansky. Otroliga bilder! Jag blev väldigt inspirerad, så jag ska nog dra med mig Albin ut på en runda här i området för att plåta lite. Så, min första praktikdag har varit grym!

Nu ska jag städa lite, samt försöka samla ihop lite bilder som jag kan visa Lisa imorgon.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. åh sara, du är så jäkla fin! :D
    och sophie är faktiskt ganska bra hon med, det kan jag absolut hålla med om ^^

    och; låter som om du kommer få en sjuk awesome praktik :D är så glad för din skull! :D

    haha och den här superfina kommentaren är galet överkryddad med smileysar, men det är fint! c:

    SvaraRadera