torsdag 11 mars 2010

Våga inte kalla mig lat

Jag som hade tänkt spendera hela dagen i sängen har i stället spenderat den ganska långt därifrån, för jag har minsann jobbat. Emelie ringde och väckte mig halv nio (som tur var så hade Lukas gått ungefär en halvtimme tidigare, och jag hade inte riktigt lyckats somna om, så jag var inte helt retarderad) och yrade om 11-20. Inga problem, Sara fixar allt! Så det blev 9 timmar på jobb idag, med endast en rast. Den andra rasten glömde chefen bort att ge mig, och jag fick aldrig tillfälle att be om den. Men jag klagar inte, det blir lite mer pengar på det viset. Annars hände det inget spektakulärt på McDonald's Norra Fäladen idag, det var ganska lugnt.

Imorgon ska jag åter igen jobba, dock bara 14-17. Därefter ska jag träffa Mauritz ett par timmar och senare på natten kommer Lukas. Han ska på konsert och förmodligen rumla runt ute i Lund efter det, så han lär dyka upp lagom onykter. Men han är mysig då, så jag förlåter honom. Och på lördag är det fest hos Jenny! Love it, love it, love it!

Jag har inte bytt om från min Donkenuniform än, trots att det var snart två timmar sedan jag kom hem. Jag kan lika gärna sova i dem eftersom jag ändå ska jobba imorgon också. Eller nej, jag ska faktiskt unna mig en lång (extremt lång!) och varm dusch, sedan krypa ner i sängen med ett ton choklad och många fina avsnitt av CSI:Miami. Fin kväll!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar