måndag 1 mars 2010

Hopplöst fall i matte? Inte efter denna veckan!

Sportlovet är slut och skolan är igång igen, dock med ett litet specialschema. Det är nämligen en sådan vecka då vi har chans att hämta igen sådant som vi har missat i olika ämnen, och för min del står det matte skrivet över hela schemat. Måndag, tisdag, torsdag och fredag; matte hela dagarna. På onsdagen så ska jag ha religion, så att jag äntligen kan få gjort det där förbannade provet. Det känns ändå helt okej, jag fick gjort riktigt mycket idag, så jag tror nog att matten kommer gå kalasbra bara jag anstränger mig lite, vilket jag tänker göra. Och att ha matte varje dag tillsammans med Ipsen och Mauritz, det kan egentligen bara bli roligt i slutändan.

Jag gick hem idag, trots motvind och snöblandat regn. Jag är lite stolt över mig själv, trots att jag faktiskt var tvungen att gå hem. Jag hade inga busspengar, och mamma svarade inte på mitt sms angående skjuts hem, så jag fick snällt trava hem. Givetvis med motvind hela vägen hem. Underbart!

Nu ska jag spela lite Sims, sen ska jag se klart Kaze no Tani no Naushika (Nausicaä från Vindarnas dal, som den så fint heter på svenska) och därefter ska jag plugga lite religion, skriva lite på den engelska läsloggen och chilla mest. Min dag kommer bli fin, utan tvekan.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar