torsdag 4 mars 2010

Alice in Wonderland (3D)

Precis som jag trodde så var det här en film helt i min smak. Den var fantastisk! Jag vill se den igen, och igen, och igen! Dock är den väldigt olik Disney's tecknade version, och då menar jag verkligen väldigt, väldigt olik. En del saker är desamma, men mycket skiljer dem åt. Deh ar sin charm båda två, men den här är nog snäppet bättre, faktiskt. I och för sig så är den tecknade en riktigt klassiker, en sådan som man aldrig tröttnar på. "Alla katter skulle bo i hus med tak och fönster, och ha på sig tyg med vackra mönsteeeeeer". Ack ja, en klassiker som sagt. Men Tim Burton har gjort det igen, för den här filmen är ett förbannat mästerverk!

take care / s.pehrson


PS. För övrigt så har nöden verkligen ingen lag, så därför så kissade jag framför Allhelgonakyrkan idag. Ni ville veta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar