fredag 26 mars 2010

Praktikdag 6 - sista dagen

Idag var sista dagen på praktiken, och jag är faktiskt lite ledsen över att den är över. Det har varit riktigt härligt att åka hem till Lisa i Helsingborg, sitta inne på hennes kontor och jobba, snacka lite och få en massa tips på olika saker. Jag kommer sakna det. Och jag kommer sakna att åka tåg! Jag älskar att åka tåg, speciellt om man ska åka långt, till Stockholm eller Norrland. Helt underbart att sitta där med en bok, musik i öronen och bara låta tiden gå. Tur för mig att jag och Linda snart ska åka upp till Stockholm, så jag får åka lite tåg.

Så, vad gjorde jag då på sista praktikdagen? Jo, jag var med då Lisa fotograferade en liten bebis (8 månader gammal), och det var inte vilken bebis som helst, nej det var världens gladaste bebis! Hon skrattade konstant och tindrade med sina enorma blåa ögon mot kamera. Rena naturbegåvningen framför kameran! När det var avklarat åkte vi hem till Lisa och laddade in bilderna i datorn, gick igenom dem och sedan åkte vi till sjukhuset för att plocka ner en utställning om Lisa haft där. Som tur var så var utställningen inte inne på själva sjukhuset, utan på biblioteket, så jag som är så extremt sjukhusrädd slapp gå igenom den psykiska och fysiska påfrestningen som jag fick gå igenom då jag hälsade på pappa då han var inlagd i februari. Dock kom jag inte undan helt, för så fort vi kom in genom dörrarna så började hjärtat banka, andningen ökade och jag blev alldeles yr. Jag vet inte riktigt vart denna sjukhusskräck kommer ifrån, men jag klarar verkligen inte av det. Hur som helst, vi plockade ner bilderna och sedan åkte vi och tog en fika, och sedan var det tack och adjö. Jag är verkligen supernöjd med min praktiktid, tror inte jag kunde haft det bättre faktiskt, så ett stort tack till Lisa, för allt!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. åhå, jag sitter som en stolt mamma och ler och blir alldeles varm inombords när jag läser det här. jag är nog lite konstig.

    SvaraRadera