onsdag 17 mars 2010

Promenad med storasyster Jenny

Att ta en lång, lång promenad med finaste Jenny är som balsam för själen. Man kan verkligen kräka ur sig allt man känner för med henne, för hon lyssnar, ger respons och bryr sig. Så det är vad jag har gjort ikväll; promenerat med Jenny. Det var fint. Sedan hälsade vi på Kani, Sami och Patrik på jobb. Jag förstår inte riktigt vad Kani tänkte när hon gick med på att jobba öppning och stängning på samma förbannade dag. Hon var bitter, minst sagt. Med all rätt, dock.


Imorgon börjar min praktik, och innan var jag faktiskt nervös. Väldigt nervös till och med. Sedan insåg jag att jag har absolut ingenting att vara nervös över. Jag ska bara åka dit, vara mig själv, nyfiken och redo att lära mig allt jag kan. Inga problem, sådan är jag ju i princip alltid. Jag har inget att bevisa under praktiken, vilket känns skönt. Jag ska bara lära mig. Det kommer bli bra. Lisa är ju dessutom supertrevlig (i alla fall via mail...) och grymt duktig, så jag har hamnat i goda händer.


Men, lite choklad och de sista avsnitten av CSI: Miami säsong 1 kanske?


take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar