söndag 21 mars 2010

Aldrig mer rödvin, som man säger varje gång

Igår resonerade jag som så att jag inte skulle bli särskilt full, eftersom det i princip bara var jag, Lukas och Ipsen som drack, men precis som vanligt så glömdes det resonemanget gradvis bort i takt med att antalet glas vin jag fick i mig ökade. En och en halv flaska rödvin fick jag i mig, helt på egen hand. Jag, Anna, Linda och Albin dansade och sjöng till gamla nostalgilåtar fram tills fyra på morgonen, och jävlar vad fint det var. Sedan gick Linda hem och jag kräktes i papperskorgen, vilket var mindre fint, men så fruktansvärt värt det.

Idag är jag bakfullare än jag någonsin varit, och det borde jag ju tänkt på, för det var ju trots allt rödvin jag hinkade i mig. Världen snurrar, huvudet bultar och magen vill vända sig ut och in. Att sedan inte Annika svarar på sms gör inte saken bättre. Ska jag nu behöva planera om hela min söndag? Jag har visserligen en reservplan ifall Annika skulle ställa in; åka hem till Lukas och se OC. Vi får se vad det blir. Till jag vet så ska jag komponera en spellista med nattens hits. Backstreet Boys, Avril Lavigne, Bubbles; det är grejer det!

take care / s.pehrson

PS. Albin ber om ursäkt för att det inte blev något gästbloggande, men tiden sprang iväg och han fick aldrig riktigt tillfälle. Men det kommer, så småningom.

1 kommentar: