tisdag 8 december 2009

And oh my god, I don't care at all

Jag vet inte riktigt vad det har varit med mig idag, men mitt humör har verkligen åkt berg-och-dal-bana. Dels så sover jag dåligt på nätterna, vilket kan vara en utav orsakerna till mitt fruktansvärda humör samt mina problem med att ta mig ur sängen på morgonen. Att jag dessutom avskyr halva klassen gör inte direkt saken bättre. Jag överdrev nu, det är egentligen bara den kvinnliga delen av klassen som går mig på nerverna. En är megabitch, en är en riktig besserwisser och en annan är bara allmänt jobbig. För tillfället känner jag ingen som helst samhörighet med någon av dem, så jag håller mig till grabbarna. De ställer inga dumma frågor, de undrar inte om varför jag säger vissa saker. De accepterar mig som jag är, helt enkelt. Jag hoppas att det här bara är någon löjlig fas som jag går igenom, för såhär kan det ju inte hålla på. Det är ju trots allt ett och ett halvt år kvar av gymnasiet...

Och nu har jag lyckats snurra till hela veckans planering. Jag trodde det var fotografering i Studio Headshot imorgon med Amanda och hennes kompis, men tydligen så har jag skrivit torsdag till henne i de sms vi skickade, när jag i själva verket har menat onsdag, så nu är allt helt galet. Förhoppningsvis så kan Anna på torsdag ändå, annars så gör jag det själv, för det är trots allt jag som inte har klarat av kommunikationen denna gång. Fantastiskt att Anna inte svarar på sms heller...

Och en sak till; jag skolkade från kuratorn idag. Jag är en jävla fegis, faktiskt. Jag vågar inte prata om mina problem, jag vågar inte sätta ord på dem och se dem få någon slags skepnad. Jag är rädd för vad jag kan gräva fram när jag väl börjar, så jag rymmer i stället. I längden kommer jag förmodligen inte må bättre av det, men för tillfället så har jag ingen ork att ta tag i mig själv. Jag är ett vandrande vrak, även om folk har svårt att tro det.

Nu ska jag plugga religion och lugna ner mig. Ikväll ska jag sova hos Lukas för första gången på typ en månad, så han är minst sagt nöjd.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar