fredag 11 december 2009

Soffpotatisen pratar om fiskgratäng

Som jag sa så blev det en ganska lugn skoldag. Vi fick information om Foto C, som börjar efter jullovet, men i princip hela den kursen är det eget arbete som gäller, och jag och Anna har ju Studio Headshot, så vi har vårt på det torra om man säger så. För övrigt så redigerade jag lite bilder, uppdaterade Studio Headshot-bloggen med lite bilder, gnällde över min huvudvärk och åt pepparkakor och drack julmust som ettorna var snälla att bjuda på. Och givetvis så hade de köpt pepparkakorna av oss i fotoklassen (något som jag tycker att ni alla borde göra!), vilket är ett stort plus. Klockan fyra så var jag assistent åt Erica när hon plåtade Filippa. Jag fick mest springa runt och ordna med blixtarna samt hålla i fläkten (som för övrigt är värdelös), men det var roligt, och Erica verkade väldigt nöjd.

Jag har skaffat mig en dålig vana som går ut på att somna på soffan så fort jag får chansen. När jag sedan vaknar ett par timmar senare får jag världens ångest över att jag har slösat bort värdefull tid på att sova. Dock insåg jag nu att det är för att smita ifrån mina problem som jag sover, vilket i längden inte är en hållbar lösning på problemen, tyvärr. Mitt liv hade varit perfekt om jag hade kunnat sova bort mina problem...

För övrigt så åt jag en fiskgratäng innan som inte var värd att kallas för fiskgratäng. Det var 60% potatismos, 30% dillsås och 10ynka% fisk. Ni förstår problemet i att den kallas "fiskgratäng" va? Jag tyckte ni borde veta det, det kändes som viktig info.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar