onsdag 23 december 2009

Förnedrad mitt i julhysterin, jag tackar och bockar för det

Vill ni veta en sak? Jag är bäst på att handla julklappar! Eller, egentligen är jag inte det, jag säger det bara för att jag är så nöjd med de jag har köpt. Jag tänker dock inte skriva vad jag har köpt här, med risk för en del nyfikna läsare (mamma och Sanne borde nu kännas sig träffade...). Hur som helst, jag har haft en bra dag på Nova tillsammans med Albin och Mauritz. Vi lyckades varva Nova cirka 500 gånger, och jag lyckades dessutom med konststycket att bli förnedrad x antal gånger, och det tack vare en jävla idiot inne på Gina tricot som inte tog bort larmet från tröjan som jag köpte. Hur kul tror ni det var när det pep öronbedövande varje gång jag gick in och ut ifrån en butik och alla råsitrrade? SVaret på den frågan är att det var mindre roligt. Så, jag gick tillbaka till Gina Tricot och skällde ut en expedit (dock inte samma som jag handlade av, för hon hade rymt...), och jag var inte snäll, vilket hon förtjänade, för hon fick det att låta som om det var mitt fel att larmet satt kvar i tröjan. Ursäkta mig, men jag trodde det var ert jobb att ta bort den när jag köper tröjan? Eller har jag fel? Jag ska skriva ett mail till Nova och klaga, så det så.

Nu väntar alla julklappar på att jag ska slå in dem, men jag fasar inför det. Alla julklappar jag har köpt är nämligen ganska otympliga, tyvärr, så det kommer bli ett hårt jobb att få det att se snyggt och proffsigt ut. Visserligen är det bara tre stycken, för jag köpte bara till mamma, pappa och Sanne idag, resten får tas i mellandagarna. Lukas är ju ändå inte hemma över jul, och de övriga som jag hade tänkt köpa till kommer jag ändå inte träffa förrän i nästa vecka, så det spelar ingen större roll. Hur som helst, nu ska jag ta mig an de julklappar jag har. Önsk
a mig lycka till!

take care / s.pehrson

Jag är lagom snurrig i huvudet nu efter en dag på Nova, syns det?

1 kommentar:

  1. Jag HATAR när de händer. hur svårt är de att ta av larmet? du borde skriva och klaga till dom som gjorde skolkatalogen också när du ändå håller på (:

    SvaraRadera