måndag 21 december 2009

Sara med h är INTE mitt namn

När jag kom hem från jobb för cirka en timme sedan hittade jag en påse med julklappar från min mormor och morfar samt från mina kusiner. Jag tar upp ett paket på måfå, och läser till min fasa "God Jul Sarah". Jag fick, utan att överdriva, kalla kårar. Min morbrors fru skrev "Sarah", och inte "Sara", som jag ju faktiskt heter. Jag blev lite ledsen i ögat. Det är inte första gången någon stavar mitt namn med h. Det händer ofta när jag har beställt grejer över internet, nu senast då jag beställde min piercingar. Jag förstår inte, är det så förbannat konstigt att heta Sara utan h att man måste lägga till det? Det händer till och med bland folk jag umgås med. Är det er det är fel på eller ska jag behöva byta namn? Fast nej, gör jag det så lär ni ju skriva "Sara" i stället för "Sarah". Ni är en besvikelse, allihopa!

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. De är som att heta sophie med PH. hur svårt är de att skriva soPHie och inte soFie liksom? Vi förstår varandra du oah jag Sara, detta är ett hemskt problem, och jag skojar inte jag blir lika irriterad varje gång det händer

    SvaraRadera