söndag 13 december 2009

Lucia Movie Night 2009

Jag var hemma tio över sju i morse. Behöver jag tala om för er att jag är helt snurrig i huvudet idag, eller det kan ni räkna ut själva? Men tro det eller ej, jag somnade inte under bion! Jag ger mig själv en applåd för det, jag anser att jag förtjänar det efter att första ha jobbat i åtta timmar och därefter sitter lika länge på en biograf utan att somna.

Den första filmen de visade hette Sin Nombre. Den var ganska brutal, folk dog till höger och vänster, men den var helt okej. Därefter fick vi en ganska äcklig macka (jag slängde mer än hälften), och så blev det rökpaus. Nästa film var en svenska film, Snabba Cash, och för att vara just en svensk film så var den bra. Dock var den onödigt lång och utdragen, det kändes som om det vara samma saker som hände om och om igen i princip. Ännu en rökpaus och sedan började den tredje och sista filmen; Old Dogs. Den var utan tvekan den sämsta utav de tre filmerna som visades. En otecknad Disney-film med bland annat John Travolta, behöver jag säga mer? Nej, det tycker jag inte. Klockan kvart i sju var det hela slut, och jag och Lukas var då ganska sega. Det blev bums i säng när vi kom hem, och jag har nog aldrig tyckt om min säng så mycket om jag gjorde i morse.

Idag har jag huvudvärk och är allmänt sliten, men trots det så ska jag på bio (igen) ikväll. Det blir New Moon med Sofie och förmodligen Ludvig (vill man träffa en av dem så följer den andre automatiskt med). Innan dess ska jag försöka sova lite till.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar