tisdag 15 december 2009

New Moon, för tredje gången

För att svara på Sophies fråga, så vet jag inte riktigt hur många gånger jag hade planerat att se New Moon på bil, men man brukar ju säga tredje gången gillt, så det här var förmodligen den sista. Men vad vet jag, det kanske är någon annan som vill att jag ska följa med och se den? Dock får jag nog be er att betala då, för min plånbok gnäller lite för tillfället över att den är tom...

Att sitta mellan Albin och Anton på bion var minsann en spännande upplevelse. Albin valde att gnälla över att Edward glittrar i solen och att Bella inte tog av sig mer kläder när hon ska hoppa från klippan, och Anton satt och... sa saker. Jag är glad att jag hade sett filmen två gånger innan, för annars hade jag inte förstått mycket pågrund av allt snack som pågick runt omkring mig (det var till största delen Anton som satt och mumlade, men jag hörde sällan vad han sa). Men de var ett underbart sällskap, Albin och Anton, för vi hade väldigt roligt. Eller jag hade det i alla fall, men jag är ganska säker på att de hade det också.

Om någon undrar så funderar jag på att strunta i skolan imorgon, för vad jag har fått höra så är det inte lönt att gå dit, för lektionerna är helt och hållet innehållslösa. Det är sista veckan, vad kan man vänta sig? Den enda som kanske orkar göra någonting seriöst är David, men att gå dit för en lektion litteraturhistoria känns mer än onödigt. Då läser jag hellre själv i boken här hemma. Men, vi fårse hur jag gör. Oasett så ska jag dit på torsdag, för då är det foto, och det vill man inte gärna missa.

Lukas skulle ha varit här för en timme sen. Jag tror att han kommer komma snart och så kommer han använda snön som en ursäkt för att han är sen, och då kommer jag bli tvungen att gnälla, och Lukas kommer i sin tur skratta åt mig när jag gnäller. Story of my life, tyvärr. Ingen tar mig på allvar när jag gnäller, något jag inte kan förstå. Är jag inte tillräckligt seriös? Eller är det för att jag är så oerhört charmig som folk inte kan låta bli att le? Eller så blir alla så imponerande över hur grym jag är på att gnälla att de väljer att skratta i stället för att försöka agrumentera emot mig? Jag tror på en kombination.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. HAHA. de känns som att jag borde gå på bio med dessa två. när jag var och såg new moon med mina vänner pratade jag ganska mycket, vilket resulterade i att maja svarade vilket resulterade i fina samtal, fast sen sparkade folket bakom på våra stolar i slutet av filmen. hehe.

    SvaraRadera