onsdag 2 december 2009

PARAMORE @ KB Hallen, Köpenhamn

Mina vänner, ni har missat en riktigt bra konsert (såvida du som läser inte råkar vara min syster eller Yasmina)! Paramore var riktigt ösiga live, det var ett riktigt drag rakt igenom. Och Hayley.. jag hade kunnat bli lesbisk för hennes skull, extremt snygg människa det där! Och så var hon jättesöt och pratade mycket med publiken och sa flera gånger att det här var deras bästa show på hela turnén hittills (man kan ju tillägga att det här var tredje spelningen på turnén, så huruvida man ska ta det som en bra grej eller en riktigt bra grej är lite svårt att säga).

Förbanden var lite blandade... Det första var riktigt bra (dock har jag glömt namnet, så jag ska kolla upp det imorgon så återkom då om du är intresserad), det andra var inte alls bra (vilket jag tror beror på att sångaren påminde något enormt om min mattelärare... inte helt okej!) och det tredje var hyffsat bra. Det var mer den sortens musik som jag lyssnade på för kanske ett eller två år sedan, men helt klart uthärdligt.

Så, en fantastisk kväll tillsammans med Paramore - kan det bli bättre? Inte just nu, nej.

take care / s.pehrson

PS. Imorgon lägger jag upp några videos från konserten, just nu är jag alldeles för trött för att orka syssla med sådant. Och så ska jag nog strunta i idrotten imorgon och plugga litteraturhistoria. Jag har planerat min morgondag till max!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar