onsdag 16 december 2009

Jag börjar ana julstämning

Hör och häpna, men vi kanske får en vit jul i år! Visserligen är det drygt en vecka kvar till jul, men om snön behagar att ligga kvar så skulle drömmen om en vit jul gå i uppfyllelse. För vad är en jul utan ett ton snö? En tråkig jul skulle jag nog vilja säga.

Mamma har toppat julstämningen genom att köpa toalettpapper med snögubbar på. Det tycker jag är fantastiskt! Och ännu mer julstämning ska det bli, för snart ska jag och min älskade lillasyster baka pepparkakor, något av det roligaste jag vet när det kommer till julpyssel. Dock känner jag mig lite dålig, för jag har inte köpt en enda julklapp. Jag planerar att göra det dagen innan julafton, för det är då pengarna flyttar in på mitt konto. Men om det blir en favorit i repris i år (julshopping med Mauritz) återstår att se, för som det ser ut nu så blir det nog inte så.

Nu hetsar Sanne mig, nu är det pepparkaksbak för hela slanten som gäller! Heja julen!

take care / s.person

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar