måndag 7 december 2009

Jag borde lära mig att dricka kaffe

Sedan min korta men positiva uppdatering innan idag så har det inte hänt alltför mycket som kan kallas spännande. På svenskan fick vi tillbaka proven, och på mitt stod det inte ens någon poäng, bara ett stort, rött MVG. Även om jag redan visste om det så kändes det helt otroligt. Jag klarade det! En kort titt på proven och sedan började vi med en ny del i kursen, dock fortfarande litteraturhistoria. Jag har varit konstant trött hela dagen, och varje lektion har jag varit tvungen att kämpa mot sömnen. Jag vet inte vad det är med mig, jag brukar inte somna på lektioner, men på senaste tiden har det blivit allt vanligare. Jag somnar aldrig på riktigt, men ögonlocken tenderar att ständigt falla ner och jag känner mig allmänt matt. Jag tror jag sover för lite på nätterna.. eller för dåligt.

Efter skolan begav jag mig ner på stan för att hämta biljetterna till Lucia Movie Night, men eftersom bion inte öppnade förrän fem var jag tvungen att spatsera runt på stan i en hel timme, vilket kanske inte låter så hemskt, men en timme på stan utan sällskap är inte särskilt roligt. Att jag dessutom inte kunde köpa något gjorde inte saken bättre, då mitt stackars konto bara rymmer ynka 650 riksdaler för tillfället. Givetvis så hittade jag någonting jag ville ha i varenda affär jag gick in i, men jag stod emot frestelsen ända tills jag kom till Hemmakväll. Då gick 199 kronor upp i rök, och jag kom ut därifrån med säsong ett av CSI Miami. Den är helt klart den bästa utav alla de olika CSI som finns. Horatio Caine i mitt hjärta. Sedan fick jag hämtat biljetterna och mamma kom och hämtade mig. Väl hemma så somnade jag ganska omgående i soffan, och sov fram tills nu. Nu är jag inte alls trött, vilket är dumt. Jag vänder på dygnet sakta men säkert. Det är jullovet som närmar sig, så är det bara.

Nu ska jag och Lukas vara duktiga och plugga religion, för om ni inte redan visste det så kan jag ju tala om att vi har prov på onsdag. Jag hurrar inombords...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar