tisdag 22 december 2009

Moppen, it's over!

Idag var jag tvungen att dansa med moppen konstant i två timmar, och då ljuger jag inte. Jag och moppen, som gjorde slut för ett tag sedan då vi inte riktigt kom överens, var ett idag. Hur jag än gjorde så kom jag inte undan den förbannade moppen! Jag moppade i matsalen tills jag hade kramp i armarna och efter det, och allt som allt så moppade jag som sagt i två timmar. Jag dog lite, det måste jag erkänna, men jag mådde lite bättre när jag fick hoppa in på bopen och sedan vidare till ettan. Och sedan fick jag julklapp, så då blev jag glad, men den lyckan förstörde Tonnie snabbt då han öppnade sin och avslöjade vad det var för något. Jag som hade tänkt lägga min under granen och öppna den på julafton UTAN att veta vad det var! Jag tänker dock inte tala om för er vad det var för något, jag tänker inte vara en sådan spoiler som Tonnie...

Jag slapp gå hem i snöovädret, vilket även det räddade mitt jag-hatar-att-moppa-i-två-timmar-humör. Jag fick nämligen skjuts hem av Teddy, och det tackar jag för. Jag kom alltså hem torr och lagom belåten, men absolut inte sugen på att julstäda mitt rum som var planen från början. Och vet ni varför? Fråga moppen! Så i stället ska jag leka tjockis och spela The Sims, och senare ikväll ska vi klä granen. För övrigt så kommer min mamma vara sjukskriven till slutet av mars, underbart va? Både jag och nej, faktiskt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar