tisdag 29 december 2009

Jag är så bra, vet ni det?

Vill ni veta en sak? Jag ska bli värdinna på Donken! Jag blev ganska chockerad då min restaurangchef frågade mig om jag var intresserad, men efter två sekunders blackout förstod jag vad han menade och sa att jag givetvis var intresserad. Det innebär en helt ny outfit som är väldigt mycket tjusigare än den jag springer runt i för tillfället, men själva uppgiften i sig går ut på att finnas till för gästerna, bjuda på kaffe och glass och liknande. Det passar mig och mitt servicesinne alldeles utmärkt, så jag är väldigt, väldigt glad! Det är väl lite som en befordran, och min allra första dessutom!

Efter jobb så blev det utflykt med mamma och Lukas, och för bar det av mot Systembolaget, där jag och Lukas agerade bärhjälp åt mamma och hennes invalida hand. Vi träffade dessutom på en knarkare/alkoholist, och han yrade om att amfetamin förmodligen förlänger livet, vilket jag tvivlar på, men om han anser det så ska han få fortsätta med det. Därefter mot Hemmakväll, där jag köpte lite filmer och sedan for vi hem. Nu är Hugo här, och ikväll blir det lite vin, Jägermeister och andra trevligheter. Spännande!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar