torsdag 24 december 2009

Julafton 2009 är över

Det har varit en riktigt mysig julafton. Jag vaknade vid ett, pratade med Lukas i telefon och önskade god jul och sådär, sedan blev det till att krypa upp i soffan till Kalle Anka. Först den svenska, sedan den danska, och jag måste erkänna att den danska tyvärr är bättre än den svenska. De visar klipp från Bambi, Aristocats, Peter Pan och en del andra godingar som inte den svenska versionen har. Det enda minuster är väl att man inte förstår ett dugg av vad de säger, men å andra sidan så har man sett de filmerna cirka en miljon gånger, så man vet vad de säger trots att det är på grötig danska.

Julklapparna i år var ingen besvikelse de heller. Pengar, andra säsongen av CSI Miami, böcker, choklad och en del andra trevligheter gömde sig i mina klappar, och jag är väldigt nöjd. De julklappar jag gav bort vållade en del glädjetjut, speciellt från pappas sida, och det kändes grymt. Däreftert åt vi oss feta på julmat, såg Karl Bertils jualfton och sedan blev det julgodis, äppelvin och fyra avsnitt av CSI Miami. Min julafton har varit mysig till max!

Nu är det dags att säga farväl till julafton 2009, och det är nu man ska börja se fram emot nyårssafton. Jag har inga tvivel på den punkten, det kommer bli fantastiskt! Nu däremot, ska jag och Sanne dra oss ner på mitt rum och hänga där resten av natten. The Sims och filmer, det är vad man ska ägna sig åt på nätterna då det är jullov!

Jag hoppas att ni har haft en minst lika bra julafton som jag har!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar