fredag 18 december 2009

Första halvan av andra gymnasieåret är över...

... och det känns både bra och dåligt. Bra för att jag, och alla mina älskade vänner, behöver en rejäl paus och några av oss behöver nog tänka över våra prioriteringar. Dåligt för att jag kommer sakna alla underbara människor som finns på skolan, alla lärare och den härliga atmosfären som finn på skolan. Men jag ska inte ljuga; fy fan vad skönt det ska bli med jullov!

Idag var en typisk sista-dagen-innan-lov-dag. På fotolektionen så lekte vi, och det var roligt, trots att mitt lag förlorade ganska stort. Därefter så var det lunch och sedan visades det film i olika salar. Jag samt ett par andra valde dock att strunta i att se film och i stället sitta och mysa i uppehållsrummet. Jag passade även på att dela ut mina hemmagjorda julkort som jag gjorde igår. Dock var det en del som inte hann få sina, så jag får väl dela ut dem efter jul, även om det känns lite misslyckat. De som fick sina däremot, verkade väldigt glada, och Lulu började nästan gråta. Det fann nämligen en liten twist med de där julkorten; en personlig text som jag skrivit till var och en. Det värmde i hjärtat när jag fick stora leende och kramar tillbaka, det gjorde min dag faktiskt.

Nu är jag hos Lukas tillsammans med Danne, och de två sitter och spelar Xbox, så jag ffunderar på att spela The Sims 3. Ikväll kanske det blir Donkenfest hemma hos Sami, men som det ser ut nu så blir det nog inte så, och det på grund av vädret. Mitt enda sätt att ta mig dit på är till fots, vilket jag inte är särskilt sugen på om jag sen måste gå hem igen inatt, förmodligen berusad. Så nej, jag tror jag satsar på en mysig hemmakväll med familjen eller datorn.

take care / s.pehrson

1 kommentar: