söndag 27 december 2009

Vi vill ha Jenny tillbaka, på heltid!

Idag var en sinnessjuk, hemsk, kaotisk men väldigt bra dag på McDonald's Norra Fäladen, och det som gjorde den här dagen värd att överleva var att vår älskade Jenny var tillbaka! Eller, inte tillbaka, men hon gjorde ett återbesök och körde skift hos oss idag, och jag har saknat hennes skift. Det är aldrig någonting som är luddigt eller oklart när hon kör skift, tvärtom så vet man precis vad man ska göra och hur man ska göra det, och det är så det ska vara. Det där med att dagen var sinnessjuk, hemsk och kaotisk är sant, men det var, nu när jag tänker efter, ganska roligt. Jag stod i DT2:an, och där var konstant bilar! Ett tag så hade vi säkert 10 parkerade bilar, och jag sprang ut och in ur restaurangen som en dåre, och till slut så fick jag håll (jag är fruktansvärt vältränad egentligen, men inte i juletid) men jag sprang ändå. Det var galet, och så fortsatte det i princip tills jag slutade 16.45. Då var jag helt snurrig i huvudet, och en minut till med det där headsetet på hade definitivt fått in mig på psyket ganska omedelbart.

Imorgon är jag ledig. Eller jag är "preliminärt ledig", som Jenny så fint uttryckte det. Jag är ledig såvida de inte ringer och säger att jag måste jobba, för då måste jag jobba, oavsett om jag så har vinterkräksjukan, eller blivit tvungen att amputera både armar och ben så måste jag jobba. Men det hade varit skönt att få vara ledig imorgon, för just nu känner jag att ett migränanfall ligger och lurar bakom ögonen, och det vill jag helst undvika i den mån jag kan, och att jobba är inte ett sätt att undvika det på. Så, jag vore evigt tacksam om Donken lämnar mig ifred imorgon.

Drygt ett dygn kvar, sedan kommer Lukas hem! Därför måste jag städa nu, för av någon dum anledning lovade jag honom att jag skulle ha städat mitt råtthål till rum tills han kom hem. Jag har haft en vecka på mig att göra det, men precis som vanligt, i sann Saraanda, så skjuter jag upp det till sista dagen. Heja Sara!

take care / s.pehrson

PS. Albin försöker övertala mig att färga håret blondt. Jag tvekar. Vad tycker ni?

En Sara i någorlunda ljust hår. Ja eller nej?

3 kommentarer: