onsdag 9 december 2009

Hur länge orkar man låtsas?

Det har varit en minst sagt händelserik dag. Från 08.50 till 21.50 har jag befunnit på mig skolan. Det har varit vanlig skoldag med lektioner, allvarliga samtal, lite tårar och en del flummande, och därefter så var det fotografering, filmande, intervjuer och så mycket annat. Jag är helt slut i huvudet nu, vet knappt vad jag heter.

Jag slapp göra religionsprovet idag, mycket tack vare min lärare Anna. Hon tyckte att jag skulle prioritera bort det och må bra i stället, och även om det kändes fel, så vet jag att innerst inne så gjorde jag rätt i att säga till Eva-Lotta att jag mådde så pass dåligt psykiskt att jag inte ville göra provet. Och det kändes ännu bättre när jag såg att hon förstod, och när hon sa att det var helt okej och att jag själv fick avgöra när jag kände mig redo att skriva provet. När hon sedan la sin hand på min axel och sa "Krya på dig", då ville jag bara gråta, precis som jag gråtit inne på Annas kontor bara en dryg timme innan. Varför är jag så jävla svag? Jag skämdes när Anna frågade varför jag inte gått till kuratorn igår, men jag sa som det var, att jag är feg. Och det är jag, jag är en riktig fegis. Jag vågar inte ens ta emot beröm. Inte ens när Anna visade mig uppsatsen vi skrev i engelska i början av terminen kunde jag känna mig någorlunda nöjd med mig själv, trots att det var ett solklart MVG enligt Anna. Men jag ska jobba på det, det lovade jag Anna idag... och mig själv för den delen.

Efter skolan fick jag utstå en hel del gnäll från Mauritz, som hade lyckats glömma sin påse på okänd plats. Efter att ha letat på hela skolan kom han fram till att den förmodligen fanns på kebaberian där han hade ätit efter religionsprovet. Vi gick dit, och visst var den där. Det är andra gången denna veckan han glömmer den förbannade påsen någonstans! Klockan halv sex var det fotografering med Amanda och Amanda, och det gick bra. Niklas var med och filmade, vilket han även gjorde då Linda och hennes familj kom vid halv åtta för att se på bilderna vi tog på dem förra veckan. Det slutade med att de köpte bilder för 1400 kronor, vilket är helt underbart! Inser ni att det är galet mycket pengar? Fantastiskt, verkligen. Sedan blev det intervju med Linda till dokumentären om Studio Headshot, samt en väldigt rolig intervju med mig och Anna. Halva den intervjun är trams rakt igenom, för jag kunde verkligen inte vara seriös. Jag var, och är fortfarande, trött till max, så jag flummade loss totalt. Det ska bli kul att se resultatet sen, verkligen.

Nej, nu måste jag sova, annars kommer jag dö imorgon. Vi börjar 08.30 och då ska vi köra modefoto. Jag är döende för tillfället.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar