lördag 26 december 2009

Lundaspelen och mellandagsrea är lika med kaos, visste ni det?

Innan jag börjar berätta om min dag så ska jag bara klargöra en sak; jag HATAR Lundaspelen. Jag hatar alla dessa hurtiga idrottare som kommer till Donken för att äta, och alla betalar med 500-lappar och tror att vi är gjorda av växel. De kommer dit, pratar äckligt dålig engelska (de som då är från Danmark och Tyskland, svenskarna pratar bara... äckligt), äter som grisar och struntar i att plocka undan efter sig. Lundaspelen är ett helvete för oss på Donken, och redan efter första dagen så känner jag att jag inte riktigt vill leva mer. Jag jobbade bara fyra timmar, men det var plågsamt, minsat sagt, och ändå kom det bara... ett lag tror jag. De andra 7000 människorna vet jag inte vart dek om ifrån, men på Donken skulle de tvunget äta. Imorgon kommer förmodligen vara värre. Jag vill inte påstå att jag längtar direkt. Eller jo, för det är kul att jobba då det är högt tempo, men jag står inte riktigt ut med dessa handbollsspelare/basketspelare som tror att de är något bara för att de råkar vara en del av Lundaspelen. Så det finns plus och minus, även om det är betydligt fler minus än plus.

Efter jobb bar det av mot Nova, där det blev lite intensiv shopping tillsammans med mamma och Sanne. Egentligen så åkte vi dit för att byta klänningen som Sanne fick av mig i julklapp (fel storlek, tack vare ett ton julmat), men vi passade på att spendera alla julklappspengarna också när vi ändå gjort oss besväret att åka dit. För min del blev det en t-short med Star Wars-motiv, en lång väst, en mysig tröja och en hoodie. Jag är väldigt nöjd och jag har dessutom extremt mycket pengar kvar (med extremt mycket menar jag att det är extremt mycket för att vara mig), vilket är bra, för jag har fortfarande inget jag kan ha på mig på nyår. Det får med andra ord bli ännu en tur till Nova senare i veckan.

Mina planer på att dejta Hugo ikväll har ställts in, så i stället blir det en myskväll med Linda och Markus, och inte mig emot. Det blir dock inte förrän senare, så tills dess så ska jag försöka övertyga Lukas om att han inte behöver vara så svartsjuk. Galet, men gulligt, faktiskt.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Lite pengar för dig är fan extremt mycket för mig, så vill knappt veta hur mycket pengar du har D:
    Den där T-tröjan med Star Wars-motiv, var det den Mauritz visade på HM?

    SvaraRadera