onsdag 5 maj 2010

Alla snubbar vill ju vara katt

Trots mitt handikapp (en inflammerad sena i området kring stortån) så var jag minsann med och orienterade idag, och roligt var det! Det låter förmodligen helknasigt att jag skulle tycka att motion skulle vara roligt, men det är faktiskt sant den här gången. Dock gjorde det rysligt ont i tån, och för tillfället kan jag inte röra den utan att ge ifrån mig ett ångestfyllt skrik. Därför låter jag bli att röra på den, för jag anser att det är det snällaste jag kan göra för min omgivning just nu...

Efter orienteringen så skulle vi lära oss HLR, något som vi klart och tydligt gick igenom redan i nian, då vi dessutom använde exakt samma instruktionsfilm som vi tvingades se idag. Med andra ord kickade jag ass, och jag skulle utan problem kunna rädda vem som helst om det nu skulle behövas. Dock hoppas jag på att jag slipper använda mig utav dessa kunskaperna, för hur mordisk jag än är så vill jag faktiskt inte att någon ska bli medvetslös eller dö. Det är ganska... onödigt. Och för att inte tala om hemskt.

Och nu till det roligaste av allt; jag har gjort av med drygt 1000 kronor idag. Det är sådant jag gör efter skolan, bränner pengar. Lulu tycker att jag har så mycket tröjor med katter på, så bara för det var jag tvungen att köpa ytterligare tre med diverse olika kattdjur på, och förutom det så blev det även två par byxor, bland annat ett par vita jeans. Mamma kommer dö, tror jag. Jag har aldrig haft ett par vita jeans, och trodde nog aldrig att jag skulle få för mig att införskaffa ett par. Synnerligen spännande. När jag sedan kom hem så kom Linda förbi en sväng för att få del av Lady Gagas skiva som jag råkar ha på min dator. Det känns bra att hon börjar lyssna in sig på henne två dagar innan konserten... Bäst för henne att hon verkligen råpluggar! Två dagar... galet!

Nu ska jag tycka synd om min tå.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar