fredag 28 maj 2010

Vilken dag är det idag?

Jag har fått lära mig att det är fult att ljuga, så därför tänker jag inte säga att det kändes okej att cykla till jobb idag, för det vore att ljuga. Jag somnade åtta i morse, sov till ungefär fyra, för då kom Lukas och väckte mig, och sedan stack jag till jobb halv fem. Jobba, sova, jobba, och sedan sova igen. Att det dessutom har varit total kaos på jobb hela dagen är en helt annan sak. Någon borde se till så att bemanningen på kvällarna är bättre, för såhär kan det inte vara. Och att läsken dessutom smakade salt gjorde inte det hela mycket bättre... Helknäpp dag, om jag får säga det själv. Att min tidsuppfattning dessutom är rent åt helvete är även det rätt spännande. Jag har inbillat mig att det har varit fredag hela dagen, vilket givetvis inte har varit rätt någonstans. Nattpass är inte bra för hjärnan...

Jag ska jobba imorgon (idag) igen. Jag börjar halv tre och slutar halv tolv. Jag har desperat försökt hitta någon som är villig att ta hela eller en del av passet, men antingen så är folk sjuka, ovilliga eller så jobbar de redan. Jag känner att paniken inför packning och liknande börjar komma nu, så det hade varit fruktansvärt skönt att vara ledig imorgon. Om jag har tur så finns det kanske någon som är villig att stanna till halv tolv så att jag kan få gå hem tidigare, men jag tvivlar på det. Det är ändå en fredagkväll vi snackar om, så man får vara realistisk. Och det är precis vad jag är, så därför tänker jag gå upp vid 11 och börja packa så smått, sedan kommer Mauritz och säger adjö. Det löser sig, som Albin skulle ha sagt.

take care / s.pehrson

1 kommentar: