måndag 31 maj 2010

Rapport från Los Angeles

Nu, mina damer och herrar, kan jag äntligen blogga. Igår vägrade min webläsare att fungera, så jag fick motvilligt lägga ner tanken på att ge er en update. Jag lyckades, tack vare Annas dator, i alla fall skicka iväg ett mail hem, så att de vet att jag lever. Pappa var ju u upplösningstillstånd då jag åkte, så jag tyckte det var bäst att tala om att allting gått bra. Och det gjorde det. Jag, och alla de andra, lyckades komma in i USA utan några problem. Dock blev jag på Kastrup utvald till att göra en extra säkerhetskontroll, så jag var tvungen att starta mobil, ipod, dator och kamera. Kändes väldans onödigt, men jag var tydligen bara utvald på måfå, så det var inget fel på mig i allmänhet. Flygresorna gick bra, både till New York och Los Angeles, även om de var smått obekväma. Jag fick dessutom fruktansvärt ont i öronen vid landningarna, så när vi hamnade på fast mark hörde jag knappt någonting.

När vi alla hade gjort oss hemmastadda på motellet, som för övrigt är jättefint med en supernice pool, begav vi oss mot Venice Beach. Det, kan jag tala om, var spänning på hög nivå. Där var sjukt mycket folk, folk som jag aldrig hade fått se hemma i Sverige, och där såldes krimskrams till höger och vänster. Där fanns även ett stort antal poliser där, både gående, cyklandes, motorsycklandes och i helikopter. Vi betraktade solnedgången över havet, såg skejtare och folk som dansade på rullskridskor. Det kändes väldigt exotiskt om man jämför med lilla Sverige. När vi kom tillbaka till motellet var alla slitna, men trots det tog vi ett långt dopp i poolen och sedan var det dags att säga godnatt. Idag fortsätter vår resa, och det bär snart av mot San Diego. Där ska jag lära mig surfa samt gå på zoo för första gången i mitt liv. Det kommer bli fantastiskt!

Och om någon undrar så kommer bilder från gårdagen senare idag, när vi kommit fram till San Diego. Jag hinner inte riktigt fixa med det nu för om en timme ska vi packa in oss i bilarna och köra iväg. Och så saknar jag er allihopa, även om jag tror att ni saknar mig lite mer.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar