måndag 10 maj 2010

"Det blir 1232 kronor i första luckan tack!"

Ack ja, när det kommer in en beställning på 22 Big Mac-menyer klockan 00.20 då är livet som finast, tro det eller ej. Man får sig ett gott skratt när man tänker tillbaka på hur gästen frågade "Sitter du ner?" innan han talar om vad han vill ha, precis som om jag skulle svimma eller kanske dö till och med. Visserligen hade det nog inte hjälpt så mycket att sitta ner om jag skulle dö, men det är alltid bäst att ta det säkra före det osäkra. Och för er som inte redan har förstått det så har jag jobbat idag. 19-00.45, lagom!

Och ja, en annan sak som gör mig rätt förvirrad är när det kommer folk i driven som säger att jag är vacker, till och med jättevacker. Jag vet inte om jag ska bli glad eller äcklad. Det hände idag. Killen öste ur sig komplimanger och hans ögon var antingen fästa på min rumpa, mina bröst eller på mitt ansikte, och jo, till en början blev jag givetvis glad, men sen tänkte jag att vem fan åker i driven på McDonald's för att ragga? Jag funderade på det i säkert en timme, hur jag skulle reagera, och till slut bestämde jag mig för att faktiskt vara glad åt att folk faktiskt säger sådant till mig. Det är fint, kom jag fram till.

Klockan är snart två. Jag borde sova, för det är skola imorgon och direkt efter skolan ska jag jobba. Hej jag tycker om mitt liv. Det är sant faktiskt, för er som trodde att jag använde mig utav ironi.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar