lördag 15 maj 2010

You don't have to be evil to work here, but it helps av Tom Holt

"Colin Hollingshead is going nowhere fast. Working for his dad seemed like a good idea at the time, but starting at the bottom in the widget-making industry has somehow lost its appeal. And now the business is in trouble. At least his father has a plan - a new work force that will secure the company's future for eternity. The deal looks great, but the devil, as they say, is in the detail."

Ännu en bok är avklarad och jag måste säga att den var väldigt bra. Lite övernaturligt, mycket humor och sjuka personligheter; precis som det ska vara. Dock kände jag hela boken igenom att jag väntade på någonting, någonting som aldrig kom. Det hände otroligt mycket små grejer hela tiden, och jag antar att det tillsammans väger upp för den enorma händelse som jag väntade på. Så egentligen är jag nog inte så besviken över det, inte nu när jag läst hela boken. Och för övrigt så har jag lärt mig att man ska inte sälja sin själ till djävulen, hur bra det än verkar.
Känns otroligt bra att veta!

take care / s.pehrson

1 kommentar: