lördag 8 maj 2010

LADY GAGA @ Globen, Stockholm

Jag vet inte riktigt vad man ska använda för ord för att kunna beskriva denna konsert, föreställning, show. Det var skrattretande bra, varenda låt gav en adrenalinkick som hette duga och det var fruktansvärt fint i allmänhet. När hela publiken, som bestod av 15 000 små monster, sjöng refrängen till Speechless med Lady Gaga herself på piano... det var mäktigt som fan. Att börja med Dance in the dark och avsluta med Bad romance var genialiskt. Och hon var så söt, Lady Gaga. Hon pratade mycket med publiken, sa saker som betydde något och fick i alla fall mig att känna mig speciell. Och hennes outfits, behöver jag ens försöka förklara dem? De var outstanding, precis som hela konserten.

På tåget hem lyssnade jag på de låtar hon spelat live, och allt kändes så orealistiskt. Det kändes som om allting bara varit en dröm, men jag har min biljett och flera videos (som såklart kommer upp här inom en snar framtid) som bevis. Det var på riktigt och det var riktigt, riktigt förbannat bra.

take care / s.pehrson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar