lördag 15 maj 2010

Jag är för gammal för barnkalas egentligen, men säg inte det till någon

Jag var rätt sliten när jag kom till jobb idag, och ännu mer sliten kände jag mig då jag förstod att jag skulle jobba till 17 och inte 15 som jag lyckats inbilla mig. Och till råga på allt så skulle jag dessutom vara värdinna. Klockrent, både skjortan och slipsen hade jag glömt hemma, så jag fick dra in magen och göra en tillfällig bröstförminskning och dra på mig Emelies vita skjorta. Jag har aldrig haft så platta bröst i hela mitt liv, galet! Sedan var det bara att dra på sig det allra bredaste leendet och gå ut i matsalen och bjuda på kaffe och städa. Där var en liten flicka som hade barnkalas idag, och de var så söta! Ungefär 10 småtjejer som hoppade på pallarna, iklädda prinsessklänningar och partyhattar med Hello Kitty på, och så sjöng de Blinka lilla stjärna och jag vet inte vad. Det var rätt charmigt, om jag får säga det själv.

Även imorgon ska jag jobba. Jag skulle egentligen jobbat 15-23, men jag bytte tid med Omid så nu lir det 11.30-20.30 i stället. Den här veckan har jag varit ledig från jobb en dag, och då hade jag skola så det blev inte ens en sovmorgon. Nästa vecka blir förmodligen lite lättare. I alla fall ser det så ut just nu, för man vet ju aldrig när de ringer...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar