onsdag 26 maj 2010

Överstökat

Nu har jag gått ut tvåan. Andra året på gymnasiet är avklarat. Till hösten börjar jag trean. Sista året på gymnasiet. Vart fan tog all tid vägen? Det känns bra, dåligt, sorgligt, fantstiskt och för jävligt på samma gång. Jag vill inte bli vuxen. Inte nu, inte än. Det känns helt crazy att jag inte kommer sätta min fot på skolan igen förrän i augusti, att jag aldrig mer kommer läsa matte (det slog mig nyss, det där med matten, och det resulterade i ett enormt leende) och att jag bara har ett år kvar i gymnasiet, på världens bästa skolan. Det är rätt... overkligt.

Denna dag har dock mestadels gått ut på att fira; att jag gått ut tvåan (jävlar vad jag tjatar!), att jag klarade nationella i matte, att jag fick MVG på den skriftliga delen på nationella i svenska b samt att jag går ut med MVG i engelska b. Det firades med pizza, och i natt ska jag fira med att jobba mitt allra första nattpass, och det tillsammans med världens bästa Jenny! Huruvida jag kommer överleva till klockan 06 imorgon är en bra fråga, för jag sov knappt någonting alls inatt. Heja mig! Men 22-06, det blir spännande! En annan sak som är fruktansvärt spännande är att vi åker på söndag... Jag vet inte när jag ska börja packa. Eller vad jag borde packa. Det löser sig!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar