måndag 10 maj 2010

Vårkänslor all over

Det är rätt sött hur en person som precis blivit slagen i magen av kärleken kan prata om det i timtal utan att förstå det, utan att förstå att allt som sägs redan blivit sagt ungefär en timme tidigare. Det finns liksom bara två personer i världen just då, och det är det enda vettiga samtalsämnet för tillfället. Det där med att vara nykär... Det är så jävla fint, men samtidigt så blir man den drygaste och enformigaste varelse på denna jord. Och jag vet ju hur det är, även om det är snart fyra år sedan jag var nykär på riktigt. Att jag sedan känner mig nykär i princip varenda dag är ju en helt annan sak. Men som sagt, det är fint att vara nykär, det ska man ta vara på. Dock utan att gå andra på nerverna, för då kan det sluta illa. Been there, done that...

För övrigt så känner jag mig lite nykär även när det gäller jobbet. Det är kul som fan numera. Inte för att det någonsin har varit tråkigt, men nu känns det roligare än vad det gjort på länge. Jag jobbade tre timmar idag, och det kändes som en kvart. Galet. Jag ska även jobba imorgon, på torsdag, lördag och söndag. Fantastisk vecka detta! Och att jag dessutom lovat Johan att komma på matten imorgon är rätt så fantastiskt det också. Han är helt övertygad om att jag kommer klara nationella proven (den mannen är out of his mind I tell you!). Jag tror han har missuppfattat min relation till matte. Den relationen är näst intill obefintlig, och de få känslor som finns där är allt annat än positiva. Men, jag har lovat, så jag ska fan dit imorgon och visa att två plus två är lika med fem...!

take care / s.pehrson

1 kommentar: