fredag 21 maj 2010

Tårtkalas och hamburgerfest

Som jag skrev tidigare så festade vi till vår lilla avslutning med tårta, och som alla säkert redan vet så sitter en bit tårta aldrig fel. Att två sedan valde att festa på pepparkakor i stället för att de bestämt ska vara veganer var rätt fint det också. Pepparkakor i maj, det klingar fel men ack så rätt det känns! Låtintrotävlingen gick även den ganska bra. Jag var dock tvungen att lämna lite tidigare eftersom jag skulle jobba, men då jag gick låg jag på en stadig tredjeplats, och jag hoppas att Daniel, som tog över mig och mina poäng, försvarade den väl. Gjorde du det, Daniel? Någon?

Så tjock av tårta åkte jag sedan till jobb, där jag möttes av en enorm pall med lådor. Vad fanns i dessa lådor? Den första omgången av årets Cola-glas såklart! Jag fick även en superfin (läs: ful) tröja som ska användas under perioden då vi kör med Cola-glasen, och ni ska få en bild på den lite senare. Den är spygrön, bara det säger väl en hel del? Jag hade föredragit e
n svart, som vi fick förra året, för då syns inte lökarna under armarna lika bra, vilket Chrille så fint bevisade då han lyfte på armen. Hela mitt pass, som började klockan 17 och tog slut 21.15, stod jag i köket. Tiden flög förbi, och det kändes bra att jobba ett par timmar. Jag sprang för övrigt runt och flashade med mitt diplom för alla som ville se. "Så du är en sådan där bildnisse?" sa Christian. Och jo, det är ju jag. En stolt sådan!

Imorgon ska jag jobba, igen. Likaså på söndag, så något besök på karnevalen blir det tyvärr inte för min del. Men jag är inte alltför upprörd över detta, för imorgon ska jag på trädgårdsfest med Jenny och Emma. Bli lite full och odräglig, ni vet.

take care / s.pehrson


Tårtkalas, we like!

Emma och Daniel, lagom nöjda

Sandra, mer än lagom nöjd!


Sophie med sin pepparkaka, mest nöjd av alla!

2 kommentarer:

  1. Sara, vet du vilken bild du borde lägga upp? den sista jag fotade på dig. den var sjukt fin. jag känner att denna bilden på mig var minst lika charmig (läs: hemsk) som den du la upp igår. men det gör inget. det bjuder jag på!

    SvaraRadera
  2. Det är ju en väldigt vacker bild på mig, skulle jag ju vilja säga (NOT) ;) HAHA

    /Sandra O

    SvaraRadera