onsdag 2 september 2009

Ännu en lång dag, del 1

Onsdag idag, vilket innebär att det är sista dagen innan de två roligaste dagarna på hela veckan drar igång, nämligen profildagarna. Idag hade vi den första ordentliga idrottslektionen, och vi spelade brännboll. Ni anar inte hur härligt det var att se Lukas misslyckas med varenda försök att få iväg bollen, medans jag fick iväg alla mina! Skadeglädje är, som jag sagt så många gånger förr, den enda riktigt sanna glädjen. Dock märktes det att jag inte varit särskilt aktiv i sommar, och min rökning är nog inte till stor hjälp den heller. Man kanske skulle ta och leta upp sitt dammiga gymkort och börja träna lite? Det blir förmodligen mer sagt än gjort när det kommer till den saken, men jag ska i alla fall leta upp kortet!

Resten av skoldagen var okej, mitt humör var uppochner hela dagen. Det hände inget sensationellt, vi hade matte, religion och svenska, och vi blir fortfarande behandlade som dagisbarn på matten, så allt är i sin ordning. Efter skolan cyklade jag hem, tillsammans med Lulu och Gabriel, men de tappade jag bort på vägen, så den sista biten fick jag cykla ensam. När jag kom hem slängde jag i mig lite mellanmål, som fick bestå utav honungspuffar och ett par kakor (mamma och pappa har köpt kakor av mig nu, så hela familjen är hög på socker för tillfället). Därefter bytte jag snabbt om och cyklade till jobb. Mitt arbetspass får ni veta mer om i nästa inlägg.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar